Eseuri decente

Sufletele voastre

294008_187500861315486_100001667218821_477436_3084572_n„Iubirea sufletului meu m-a adus în mijlocul vostru, aducând mângâierea și ușurarea pentru care suspinați.

A sunat ceasul răscumpărării, ceasul dezrobirii și al mântuirii a toată lumea. Unită a rămas Maica Domnului cu Biserica Lui sfântă. În mijlocul apostolilor o vedem așteptând coborârea Spiritului Sfânt. Cu dragoste și grijă de Maică ocrotește și povățuiește primii pași ai Bisericii, plecând pe calea lungă a veacurilor până la sfârșitul lor.

Ați venit din toate părțile cu zecile de mii și în anul acesta. Ce poruncă v-a adus aici? Ce putere v-a însuflețit pe calea lungă pe care o ați străbătut? Ce putere v-a mânat? Credința sufletelor voastre, dragostea inimilor voastre. Dragostea față de Maica Sa sfântă și Maica noastră, a tuturor. Mărturisire de credință este aceasta. Ați venit să vă așezați sub a ei ocrotire. Să vă simțiți feriți de primejdie, cum se simte copilașul care se prinde de haina maicii lui.

Am un cuvânt pentru toți. Stați tari în credință. Nimic și nimeni să nu vă clatine. Este comoară scumpă primită în dar de la Dumnezeu, prin moșii și strămoșii voștri. Stați strâns uniți de păstorii voștri, alipiți de Biserică. Sunteți fericiți a face parte din aceeași Biserică ocârmuită de Petru și urmașii lui.

Nu vă luați după zvonuri, stați liniștiți, tari în credință. Constituția și legile țării chezășuiesc libertatea de conștiință și de religie, nimeni nu le poate stinge fără să atingă Constituția și legile țării. Credința voastră trăită cu faptele vieții voastre va lumina și pe alții cu pilda vieții voastre pașnice, plină de iubire față de toți.

Am fost fericit în îmbrățișarea sufletelor voastre… Cu greu mă pot despărți de voi, cu care am petrecut cele mai fericite zile ale vieții mele. Cu voi este ușor a trăi în orice împrejurare, este ușor chiar a muri. În sufletul meu rămâneți voi și scumpii voștri pentru totdeauna. Luați-mă cu voi în sufletele voastre.”

Episcopul Iuliu Hossu, Nicula, 15 august 1948.

Lasă un răspuns

informatie

Această înregistrare a fost postată la Iulie 29, 2013 de şi etichetată , , , .
