Eseuri decente

Sens

„La biserică în jur de ora 23. Curtea bisericii e aproape goală. Intru în biserică și pentru prima dată primesc lumină din biserică.

Înainte de aducerea luminii, mă gândesc în întunericul din biserică: ce-ar fi dacă am rămâne așa, în întuneric, ce-ar fi să nu mai vină lumina, ce-ar fi dacă miracolul Învierii n-ar mai avea loc? Și totuși lumina lumânării iese din altar. Cu toate că nu o merităm.

Și totuși suntem binecuvântați, chiar dacă nici acum nu știm ce facem – și iată că suntem iertați în continuare.

Imaginea luminii care se împrăștie în patru colțuri ale lumii.

Preotul iese afară, în curte, să vestească Învierea și să bucure oamenii care așteaptă acolo. Rămân în biserică, neputând să ies, și mă uit la altarul deschis și luminat. E ca o taină deschisă. Cu lumânarea aprinsă, mă îndrept spre altar și îngenunchez în fața icoanei lui Isus Cristos. Rugându-mă, simt în dreapta mea pe cineva care plânge. Îl rog pe Domnul să îl ajute, să ne ajute. Terminăm rugăciunea și ne ridicăm împreună, închinându-ne în același timp. Ne privim și știu că nu voi uita niciodată chipul acela. Un bărbat la vreo treizeci și ceva, cu obrajii plini de lacrimi. Un bărbat sărac și prost îmbrăcat, un țigan care nu avea la el decât o mare suferință și un strigăt disperat spre Domnul, de ajutor.

Într-un mod tainic, la un moment dat în timp și spațiu, eu și acel bărbat trebuia să fim uniți în fața unui altar prin rugăciune. De-atunci mă tot gândesc și mă rog să-i fie Domnul aproape. De atunci mă simt unită în rugăciune cu un suflet mare și frumos de țigan.

Vin acasă cu lumina. Mama mă așteaptă, zâmbind dumnezeiește, în capul scării.

-Cristos a înviat!

-Adevărat a înviat! îmi răspunde iubirea vieții mele, mama.”

Oana Pellea, Jurnal. 2003-2009

Lasă un răspuns

informatie

Această înregistrare a fost postată la Martie 3, 2013 de şi etichetată , , .
