Eseuri decente

1943

„Zilele acestea am primit confirmarea știrii morții marelui teolog și gânditor rus, părintele Pavel Florenski. El a încetat din viață în insula Solovki, după zece ani de surghiun în îndepărtatele ținuturi ale Siberiei Orientale, care se întind până la Marea Albă.

Dintre toți cei care mi-au fost contemporani și pe care mi-a fost hărăzit să-i întâlnesc în cursul îndelungatei mele vieți, el este cel mai mare; și nu poate fi crimă mai oribilă decât a celor care au ridicat mâna împotriva lui, osândindu-l la ceva mai rău decât orice tortură: un exil lung și chinuitor și o moarte lentă. A plecat dintre cei vii, luminat de o aureolă care îl așază deasupra muceniciei, ca mărturisitor al numelui lui Hristos, în timpul prigoanei antihriștilor. De aceea moartea aceasta îmi umple sufletul nu numai de o cutremurătoare durere, ca pentru unul dintre cele mai întunecate evenimente ale tragediei rusești, ci și de bucuria unei biruințe duhovnicești.

A trecut un sfert de veac de când ne-am despărțit, ieșind dintr-o biserică moscovită, după ce slujiserăm împreună ultima noastră Liturghie.”

Serghei Bulgakov, martie-aprilie 1943.

„Orice epocă are nevoie de o rugăciune clară și puternică, dar, în mod cu totul special, epoca noastră. Fie ca această cărticică să poată contribui câtuși de puțin la învățarea ei.

Romano Guardini, Inițiere în rugăciune, Berlin, 1943.

Lasă un răspuns

informatie

Această înregistrare a fost postată la Octombrie 13, 2012 de şi etichetată , , .
